Zpět

Beyondat: Míříme za digitálními zážitky. A ještě dál

Tvorba názvu a textace webových stránek pro digitální studio, které vzniklo spojením produkčního studia bicepsdigital a vývojářů z Rockero.

„Na projektech se skvěle doplňujeme, a tak jsme se rozhodli dělat věci společně.“

Je to tak jednoduchý, jak jen může být. Jednoduchost v textech doplňuje jednoduchost v designu.

S lidmi z bicepsu dělám pokaždé ráda, protože mám jistotu, že to vždycky bude dobrý. Základní linku pozvednou na novou úroveň, hlavní motiv okoření nečekaným nápadem a klíčovou myšlenku elegantně protnou celým řešením.

 

První fáze: Jak začít

Při úplně první práci se slovy jsem si standardně vytvořila tabulku na oborová a smyslová slova a power words.

Ve skupině oborových slov, která jsme dávali dokupy společně s Rudou Matějčkem, jsme měli např.:
– projekt,
– pracujeme společně,
– konzultace,
– data,
– proces,
– hodnota práce,
– analýza,
– uživatelský zážitek.

Do skupiny smyslových slov jsme zařadili např.:
– zkušenost,
– transparentnost,
– rada,
– porozumění,
– smysluplnost,
– názor,
– tým.

Ve skupině důležitých power words jsme chtěli mít např.:
– spolehlivost,
– pokrok,
– rozvoj,
– odbornost,
– trvalost,
– vylepšení,
– talent,
– důvěra,
– záruka.

Při prvním pohledu na vybraná slova už můžete cítit vnitřní hodnoty a úroveň odbornosti, kterou Beyondat svým klientům přináší.

 

Rešerše slov

Vybrali jsme celkem 7 slov, která jsou pro nás nejdůležitější:
– pracujeme společně,
– data,
– zkušenost,
– transparentnost,
– tým (my jsme ve vašem týmu a vy jste v našem),
– důvěra
– a záruka.

S tímto výběrem jsme se posunuli do dalšího kroku tvorby názvu.

 

Druhá fáze: Kde najít nápad

V druhé fázi nechávám klienta zapisovat si interní hlášky a vymýšlet si metafory na vlastní služby. V případě bicepsuRockera to bylo např.:

– Online technologie jsou jako…
– Grafický design je jako…
– Spolupráce s klienty je jako…

V odpovědích se objevovaly nápady jako nekonečný oceán, komunikační jazykstavba mostu.

A právě tematika nekonečna mě zaujala. V nekonečnu se totiž skrývá trvalost, tedy hodnota, kterou obě studia svým klientům přináší. Jak? Nadčasovým řešením a navazující péčí.

Protože mám malé děti a sama jsem pořád malé dítě, mám perfektní přehled v tvorbě studia Disney/Pixar. Vzpomněla jsem si na formativní snímek Toy Story, kde postava Buzze Rakeťáka přichází s legendární hláškou To infinity and beyond – česky Do nekonečna a ještě dál.

Shodli jsme se na tom, že právě slovo beyond se k naší značce perfektně hodí.

 

Interní TOV

  • Baví nás vymýšlet nové věci a obklopujeme se lidmi, kteří to mají stejně.
  • Koukáme za roh (and beyond) – naše weby maj UX, který předvídaj chování návštěvníka.
  • Děláme design (and beyond), kterej reflektuje trendy a přitom funguje.
  • Chceme, aby to řešení naplnilo nějakou potřebu teď a sloužilo vám ještě dlouho potom (and beyond).

 

Když máte data, můžete mít i výsledky

Protože jsme ale chtěli slovo unikátní, rozhodli jsme se pro beyond s příponou dat.
Můžete to číst jako beyond data nebo beyond that. Oba výklady vás povedou k tomu, že Beyondat nestaví digitální projekty na dojmologii, ale na datech.
A když máte data, můžete mít i výsledky.

 

 

Třetí fáze: Jak se tvoří headlines

V okamžiku, kdy máme v ruce core slovo, postupujeme do fáze tvorby headlines a klíčových hlášek. Aby to spolu pořád všechno pěkně ladilo a abychom pořád zůstávali v tématu.

A tak na Beyondím webu najdete třeba tato hesla, která skrytě odkazují na vesmírného cestovatele Buzze Rakeťáka:
– Míříme za digitálními zážitky. A ještě dál
– Připravte se na zážeh
– Máte nápad? My se o něj postaráme od briefu po launch
– Výsledek bude out of this planet

 

 

Postavu Buzze oba s Rudou máme fakt rádi a stal se takovým naším tajným symbolem.

Tetovačky Buzze pro Rudolfova syna 🙂 

 

Buzz – hračka, co zaujala mého syna

 

Copywriter/názvotvůrce by se však v tématu pro klienta neměl nechat unést vlastním sentimentem, ale měl by se držet se především srozumitelnosti pro čtenáře.

A tak se v bodycopy obracíme především k tomu, co z toho budete mít vy, když se pro spolupráci s týmem Beyondat rozhodnete. Mrkněte třeba do sekce Služby.

 

A jestli máte před sebou projekt, který chcete mít vyladěný do detailu, oslovte kluky na spolupráci. Za úvodní konzultaci nic nedáte.

 

Zadavatel: bicepsdigital & Rockero
Studio: Beyondat
Tým: Rudolf Matějček, Allen Vidras, Daniel Karchňák, Dominik Rezek