Pro firmu Oliver Braun jsem textovala web už v roce 2021. Tehdy značka procházela kompletním rebrandingem. Měnilo se všechno od písma po grafiku i styl komunikace. Jedním ze znaků rostoucí a prosperující firmy je však rozšiřování nabídky služeb a s tím spojená prezentace. Vycházeli jsme z původní vizuální identity a upravovali nabídku služeb tak, aby se čtenář/zákazník rychle zorientoval a získal jistotu, že Oliver Braun je na rekonstrukci historických budov jasná volba.
Obrázek: oliverbraun.cz homepage
Kde začít a od čeho se odpíchnout
V rámci prvního workshopu jsme se v srpnu 2024 scházeli přímo s Oliverem, s kreativní manažerkou Vendulou Fabiánovou, s webařkou Annou Fink a s grafickou designérkou Klárou Plicovou. Shrnuli jsme si, kam se firma za tři roky posunula, jaké události ovlivnily atmosféru v oboru uměleckého štukatérství a nasdíleli si fuckupy, které chceme napravit.
Se značkou (a pro značku) Oliver Braun pracuju moc ráda, protože je to klient, který je upřímný k sobě, ke svým spolupracovníkům i dodavatelům, a ačkoliv má mnoho úspěšných projektů za sebou, do každého nového vstupuje s pokorou.
Předchozí web čelil hackerským útokům i interním iniciativám, takže se muselo sahat skutečně hluboko, aby se vše fixlo. Ale dopadlo to dobře. 🙂
Obrázek: postup spolupráce v sekci Služby
Harmonogram prací
- Po úvodní schůzce připravuje Anna wireframy.
- Voláme si s Annou a vymýšlíme nové roztřídění podstránek.
- Prezentujeme nápady Oliverovi a Vendule a navrhujeme zjednodušení wordingu v názvech služeb.
- Od klienta přichází podklady a já začínám pracovat na textaci webu.
- Copy na stránky webu dodávám jednotlivě, aby Vendula zvládala feedbackovat a konzultovat obsah stránek s Oliverem.
- Pak už jen cca 405 iterací a nový web je na světě. 🙂
Webové texty by měly odrážet skutečnou praxi
Za největší posun v textacích vnímám přejmenování kategorií. Namísto původních termínů jako Umělecké štukatérství, Výzdoba interiérů, Obnova truhlářských prvků nebo Renovace kamenných prvků jsme pojmenovali kategorie služeb přesně tak, jak se používají v běžné mluvě, tedy Štuk, Malba, Dřevo, Kámen.
V sekci dalších služeb jsme dokonce vyměnili Havarijní opravy fasád za Havárky a Předprojektovou přípravu za Papírování.
It is what it is.
Jednoduchost, srozumitelnost, zapamatovatelnost. Tak to mám ráda.
Obrázek: oliverbraun.cz/sluzby
Práce na webu nikdy nekončí
S tím se pojďme smířit.
A tak jsme už při předávání finálních textací věděli, co dalšího je potřeba připravit a že se nám v průběhu let trochu i změnila cílovka. Když nahlížím do původního briefu z roku 2021, tak vidím, jak moc.
Feedback od klientky 💜
„S Luckou se mi spolupracovalo velice dobře především díky jasné a přímé komunikaci. V rámci rozšíření služeb a změny cílové skupiny mi konzultace s ní, s webařkou Annou Fink a grafičkou Klárou Plicovou pomohly celou ideu lépe uchopit, pojmenovat a konkretizovat tak, aby na konci vznikl funkční a přehledný web, který potenciálního zákazníka jednoduše uvede do základních bodů problematiky rekonstrukce historických objektů.
Lucka do konverzace přinesla své cenné dlouholeté zkušenosti z tvorby webových stránek pro různé klienty, na jejichž základě jsem se mohla také já v problematice lépe orientovat.
V rámci copywritingu docházelo k mnoha úpravám, protože bylo nutné, aby texty správně popisovaly naše služby a postupy ve stavebnictví a restaurování a zároveň aby se dobře četly a odpovídaly stylově textům na původním webu z roku 2021. V rámci tohoto procesu oceňuji Lucčinu trpělivost, ochotu a kreativitu při úpravách a přepisech na základě mých kilometr dlouhých poznámek.
Celkovou práci na projektu nového webu hodnotím pozitivně, z výsledného webu mám radost a těším se na pokračující spolupráci.“
– MFA Vendula Fabiánová, kreativní a research manažerka | Oliver Braun
Děkuju všem zúčastněným za profesionální a hlavně pohodovou spolupráci a firmě Oliver Braun přeju, ať web přivádí spoustu relevantních zakázek.
Klient: Oliver Braun
Projektové vedení: Vendula Fabiánová
Tvorba webu: Anna Fink
Grafický design: Klára Plicová
Copywriting: Lucie Perlíková
Timing projektu: 08/24–02/25