Zpět

Oliver Braun: nové texty na web

Aktualizace webových textů pro umělecké štukatérství. Upravovali jsme stávající kategorie služeb a přidávali nové. Vše v souladu s nastavenou vizuální identitou a zavedeným tone of voice.

Pro firmu Oliver Braun jsem textovala web už v roce 2021. Tehdy značka procházela kompletním rebrandingem. Měnilo se všechno od písma po grafiku i styl komunikace. Jedním ze znaků rostoucí a prosperující firmy je však rozšiřování nabídky služeb a s tím spojená prezentace. Vycházeli jsme z původní vizuální identity a upravovali nabídku služeb tak, aby se čtenář/zákazník rychle zorientoval a získal jistotu, že Oliver Braun je na rekonstrukci historických budov jasná volba.

Obrázek: oliverbraun.cz homepage

 

Kde začít a od čeho se odpíchnout

V rámci prvního workshopu jsme se v srpnu 2024 scházeli přímo s Oliverem, s kreativní manažerkou Vendulou Fabiánovou, s webařkou Annou Fink a s grafickou designérkou Klárou Plicovou. Shrnuli jsme si, kam se firma za tři roky posunula, jaké události ovlivnily atmosféru v oboru uměleckého štukatérství a nasdíleli si fuckupy, které chceme napravit.

Se značkou (a pro značku) Oliver Braun pracuju moc ráda, protože je to klient, který je upřímný k sobě, ke svým spolupracovníkům i dodavatelům, a ačkoliv má mnoho úspěšných projektů za sebou, do každého nového vstupuje s pokorou.

Předchozí web čelil hackerským útokům i interním iniciativám, takže se muselo sahat skutečně hluboko, aby se vše fixlo. Ale dopadlo to dobře. 🙂

Obrázek: postup spolupráce v sekci Služby

 

Harmonogram prací

  1. Po úvodní schůzce připravuje Anna wireframy.
  2. Voláme si s Annou a vymýšlíme nové roztřídění podstránek.
  3. Prezentujeme nápady Oliverovi a Vendule a navrhujeme zjednodušení wordingu v názvech služeb.
  4. Od klienta přichází podklady a já začínám pracovat na textaci webu.
  5. Copy na stránky webu dodávám jednotlivě, aby Vendula zvládala feedbackovat a konzultovat obsah stránek s Oliverem.
  6. Pak už jen cca 405 iterací a nový web je na světě. 🙂

 

Webové texty by měly odrážet skutečnou praxi

Za největší posun v textacích vnímám přejmenování kategorií. Namísto původních termínů jako Umělecké štukatérství, Výzdoba interiérů, Obnova truhlářských prvků nebo Renovace kamenných prvků jsme pojmenovali kategorie služeb přesně tak, jak se používají v běžné mluvě, tedy Štuk, Malba, Dřevo, Kámen.

V sekci dalších služeb jsme dokonce vyměnili Havarijní opravy fasád za HavárkyPředprojektovou přípravu za Papírování.

It is what it is.

Jednoduchost, srozumitelnost, zapamatovatelnost. Tak to mám ráda.

Obrázek: oliverbraun.cz/sluzby

 

Práce na webu nikdy nekončí

S tím se pojďme smířit.
A tak jsme už při předávání finálních textací věděli, co dalšího je potřeba připravit a že se nám v průběhu let trochu i změnila cílovka. Když nahlížím do původního briefu z roku 2021, tak vidím, jak moc.

 

Feedback od klientky 💜

„S Luckou se mi spolupracovalo velice dobře především díky jasné a přímé komunikaci. V rámci rozšíření služeb a změny cílové skupiny mi konzultace s ní, s webařkou Annou Fink a grafičkou Klárou Plicovou pomohly celou ideu lépe uchopit, pojmenovat a konkretizovat tak, aby na konci vznikl funkční a přehledný web, který potenciálního zákazníka jednoduše uvede do základních bodů problematiky rekonstrukce historických objektů.

Lucka do konverzace přinesla své cenné dlouholeté zkušenosti z tvorby webových stránek pro různé klienty, na jejichž základě jsem se mohla také já v problematice lépe orientovat.

V rámci copywritingu docházelo k mnoha úpravám, protože bylo nutné, aby texty správně popisovaly naše služby a postupy ve stavebnictví a restaurování a zároveň aby se dobře četly a odpovídaly stylově textům na původním webu z roku 2021. V rámci tohoto procesu oceňuji Lucčinu trpělivost, ochotu a kreativitu při úpravách a přepisech na základě mých kilometr dlouhých poznámek.

Celkovou práci na projektu nového webu hodnotím pozitivně, z výsledného webu mám radost a těším se na pokračující spolupráci.“

– MFA Vendula Fabiánová, kreativní a research manažerka | Oliver Braun

 

Děkuju všem zúčastněným za profesionální a hlavně pohodovou spolupráci a firmě Oliver Braun přeju, ať web přivádí spoustu relevantních zakázek.

 

Klient: Oliver Braun
Projektové vedení: Vendula Fabiánová
Tvorba webu: Anna Fink
Grafický design: Klára Plicová
Copywriting: Lucie Perlíková
Timing projektu: 08/24–02/25