Jsou přínosní na sociálních sítích, píšou srozumitelné články, nahrávají podcasty, popisují svět účetnictví tak, že to pochopí i ten, který číslům rozumí jako pes pastvě (třeba já). Takže to chtělo už jen pěkné texty na web. A tak jsem se do nich pustila.
Přepisování webu krok za krokem
aneb skoro vždycky je lepší napsat web nový než přepisovat původní, ale když to jinak nejde, tak se s tím popasujem
1. krok: čtení
Letmý pohled nestačí. Při letmém pohledu z vás totiž může vyletět něco jako to neni tak hrozný, tady to jen trochu čísnem. NE! Je potřeba se skutečně do hloubky začíst a zjistit, jestli to dohromady funguje jako celek a jestli obsah není jen vata.
2. krok: souhrn nedostatků
Na webech klientů se mnohdy opakují ty stejné nešvary: prázdné fráze, buzzwordy, omílání už řečeného, neschopnost vidět a vypíchnout benefity spolupráce právě s nimi. Pozor, toto není klientova chyba. Klient má svoji expertízu, ve které exceluje a která s sebou přináší efekt tunelového vidění. Proto nekritizujeme, ale radíme. Pohled někoho mimo obor přináší nové postřehy.
3. krok: pomoc
Když je toho moc a i po naporcování se ten mamut těžko tráví, pak je potřeba přizvat další osobu. Měla jsem štěstí, že mojí korektorce Veronice je svět účetnictví blízký, a tak jsme se dohodly na strategickém postupu. Veronika nakráčela do první linie a rozmetala všechno, co bylo navíc, co nedávalo smysl a co by se dalo říct lépe. A já pak chodila za ní a nabízela konkrétní nápady na retextaci.
4. krok: zjistěte, co prodáváte
- Když máte technologie 21. století, tak prodáváte úsporu času až 70 % denně.
- Když dokážete dělat účetnictví pro SVJ, tak prodáváte klidnější schůze vlastníků.
- Když umíte spočítat daň z příjmů, tak prodáváte jistotu správného podnikání.
- Když umíte dělat konzultace online, tak prodáváte nejbližší možné termíny.
- Když nabízíte automatizaci účetnictví, tak prodáváte bezpečí pro nejdůležitější data firmy.
- Když nabízíte mzdové účetnictví, tak prodáváte včasné výplaty pro svoje lidi.
Cítíte ten rozdíl? Čtenář-zákazník ho cítí a vnímá, že víte, v čem spočívá vaše hodnota. Tak získáváte jeho důvěru.
5. krok: mravenčí práce a přepisování
Když jde o text, umím být otravná šťoura. A to je dost vyčerpávající. Proto se při přepisování věnuju pouze 2–3 stránkám webu za den. U čehokoliv, co je navíc, vzniká riziko vykrádání sebe sama. (Tady bacha s přípravou timingu.)
6. krok: postupné schvalování
Neposílám klientovi práci, až když je všechno hotové. Posílám ji postupně, protože velké objemy textu přináší akorát úzkost a demotivaci úkol dokončit. Malé objemy a pravidelná komunikace představují klidnou spolupráci pro obě strany.
7. krok: čas na call
V důležitých milnících spolupráce (typicky úvodní call, zadání, progres a final) je fajn si spolu zavolat a získat zpětnou vazbu. Tam, kde zůstávají nevyřčené otázky a nepochopení, vzniká disharmonie a konflikt.
8. krok: dokončení a spokojenost
Super klient. Díky moc jednatelce Šárce Pelikánové a fandim CEGu – děláte to skvěle!
„Nadchlo mě, s jakým přístupem k otextování celého našeho webu Lucka a její kolegyně hned na první schůzce přišly. Neslibovaly, že to bude jednoduché a rychlé, ale věděly, že na konci to bude skvělé. A tak se i stalo. Popsat účetní a daňové služby tak, aby jim porozuměl naprosto každý, není jednoduché. Lucka však našim textům dodala šťávu, srozumitelnost a hravost. Nejvíce mě pak baví slogan, se kterým přišla: Pořádek v číslech dělá pořádek ve firmě. Tohle naprosto odráží naše firemní hodnoty a přístup, kterým k naší práci přistupujeme. Moc děkuji za celý CEG.“
– Ing. Šárka Pelikánová, jednatelka CEG
Klient: Connect Economy Group
Copywriting: Lucie Perlíková
Korektury: Veronika Králová
Můj tip
Chcete účetnictví trochu víc porozumět? Poslouchejte podcast sníDANĚ se Šárkou.