Zpět

nanie.cz: Dočista snadný úklid

Textace homepage pro e-shop s nano houbičkami a můj tajný návod, jak vymyslet slogan.

Když mě oslovil kamarád Honza na tvorbu textů pro jeho e-shop s nano houbičkama, tak mi jako první prolítlo hlavou: „Tyjo, Honzo, jaký houbičky? Co blbneš?“ Ale protože Honza není žádný amatér, nýbrž velmi schopný markeťák, dostala jsem pěkné, srozumitelné, maximálně propracované a ve finále velmi zábavné zadání.

Přišel za mnou totiž přesně v ten moment, kdy se za copywriterem chodit má.

  • Měl hotové logo,
  • návrh designu,
  • promyšlenou identitu (CI od Grizzlinku)
  • a v beta verzi webu základní informace o produktu a jeho benefitech.

Na mně už bylo jen to trochu vyšperkovat.

 

Můj tajný návod, jak vymyslet slogan

Když vymýšlím slogany, dělám si vždycky tabulku, kterou si pojmenuju Práce se slovy. V tabulce mám 4 sloupce:

  1. Oborová slova
  2. Smyslová slova
  3. Power words
  4. Key words (pokud máme klíčovku)

A pak nechám svoji hlavu, aby asociovala různá slova k tématu, a zařazuju je do jednotlivých sloupců. Mezi všemi sloupci se pak snažím najít nějaký průsečík. V ideálním případě by měl slogan být jednoduchý jak žebřík, jít dobře přes pusu a zábavným způsobem popsat značku nebo produkt.

Ale to je docela alchymie. Někdy mi to sepne hned a někdy to trvá hodiny až týdny. U větších zakázek spojených s celkovou textací webu se sloganem vždy začínám, pak se k němu v průběhu psaní vracím a vždy se sloganem také končím, když už o klientovi vím úplně všechno.

Podle typu klienta taky zvažuju, jestli bude stát slogan na homepage v místě headline, nebo jestli ho šoupnem někam jinam. Často se to ale snažím vymyslet tak, aby slogan v místě headline stát mohl a doplněn subheadlinem svému čtenáři na pouhých dvou až třech řádcích sdělil o brandu úplně všechno.

Moc se mi líbí, jak se sloganem Dočista snadný úklid značka nanie pracuje v tiskových materiálech, v newsletteru i na svých sociálních sítích. Na Instagramu vytvořili dokonce vlastní sérii gifů, kde slogan ožívá.

 

Ukázka dalších sloganů, claimů a headlinů, které metodou 4 sloupců vznikly pod mýma rukama

  • Oliver Braun: Tvoříme krásno na památku (umělecké štukatérství)
  • Telly: Dobře naladěná telka (internetová televize)
  • atreo: Váš projekt v pořádku. Řádek po řádku (kodéři)
  • Empirent: Domov na první pohled (prodej a pronájem bytů)
  • SpirAlps: Přejděte na zelenou (nápoj s čerstvou spirulinou)
  • Outfindo: Nejnašlapanější způsob, jak si vybrat kolo (algoritmus pro výběr bicyklu)