Zpět

Nábytek Hartman: Jak může PPC reklama a marketing na sociálních sítích zachránit firmu v době pandemie

Tvorbu PPC kampaní ve vyhledávačích by měla podpořit správa facebookového a instagramového profilu značky. Zlepšování image brandu pak může vést k rekordním prodejům i v nejtěžším období uzavření prodejen.

Když se v období pandemie uzavřely všechny prodejny, byla firma Hartman jednou z těch, které se musely kompletně překlopit do online prostředí. Jenomže kdo si koupí zahradní soupravu za 70 tisíc, aniž by se na ni mohl aspoň jednou posadit? Těžký úkol. Navíc zahradní nábytek je sezónní zboží. Firma má tedy prostor vydělat si na sebe pouze v období od dubna do srpna.

Pro klienta Nábytek Hartman jsme spolu s PPC specialistou Petrem Valáškem pracovali v roce 2021 už druhým rokem, proto bylo možné pozorovat i drobné změny v chování uživatelů při klikání na reklamy.

Rok 2020 jsme s Petrem považovali za extrémně úspěšný. V roce 2021 jsme však na milionový obrat zírali s pusou dokořán a od klienta nám přišel takovýto feedback:

„Chci vám, Petře a Lucko, za uplynulou sezonu moc poděkovat. Udělali jste skvělou práci. Rád bych na to navázal v novém roce. Koncem února by se měly spustit nové kampaně, PPC, remarketing, cílení, sociální sítě, blog, články atd. Ukázalo se, že cílení na celou republiku bylo správné. Zákazníci byli víceméně stejným poměrem všude, kam to cílilo. Maloobchodně jsme letos udělali rekordní prodeje. U e-shopu se to dalo očekávat, byli jsme jedni z mála, kteří letos měli zboží rovnou skladem. A možná i díky tomu jsme během května–července udělali rekordní prodeje i v prodejně v Čestlicích a dohnali tím ztrátu ze zavřeného období. Rád bych pokračoval ve strategii, která se nám takto osvědčila.“

Za klíč k takovému úspěchu považujeme mix několika činností:

  • Klient neváhá investovat do PPC systémů.
  • Schopný PPC specialista testuje, sleduje, vyhodnocuje a kampaně upravuje.
  • Specialista na sociální sítě / copywriter pracuje na publikačním plánu pro FacebookInstagram a píše články na blog.
  • PPC specialista je s copywriterem v kontaktu a našeptává mu, co publikum dle statistik aktuálně nejvíc zajímá.
  • Klient oběma specialistům důvěřuje a nechává jim takřka volnou ruku v tvorbě kampaní i příspěvků.
  • A jako bonus klient pravidelně dodává od výrobce skvělé produktové fotografie.

Když máte kvalitní produkt, dobrou službu, správně zacílenou reklamu a lidi, kterým upřímně nejste jedno, pak ani pandemie, ani zavřená prodejna, ani vysoká cena zboží nejsou překážkou k dosažení konverzí.

V zimním období si dáváme pauzu a marketingové aktivity utlumujeme na minimum. Už od února však navazujeme na všechny pozastavené práce a připravujeme se na další letní sezónu.

Klient: Zdeněk Franc z Nábytek Hartman
Fotky: Nábytek Hartman
PPC specialista: Petr Valášek
SMM a blog: Lucie Perlíková