Perfektní fotka jídla je umělecké dílo, které dokáže v mozku spustit vlnu představ a silnou fyzickou touhu ponořit se do oceánu chutí. Jenomže vyrobit takový snímek není jen tak. Chce to celý tým lidí, kde má každý na starost jiný detail. Jeden vymyslí kompozici, druhý připraví pozadí a nádobí, třetí nastaví světla a až teprve potom se může začít fotit. Za každým záběrem stojí minimálně pětičlenný kolektiv, díky kterému pak ty tacos máte v hlavě tak dlouho, až si je nakonec musíte dát.
video: Food Collective
Před mnoha lety, kdy jsem se ještě během studií infiltrovala jako stážistka do redakce časopisu Apetit, se mi dobré jídlo stalo prostředkem k novému způsobu prožívání radosti a jeho příprava na mě měla doslova terapeutický efekt. Proto jsem teď, o celou dekádu později, byla upřímně nadšená, když mě na tvorbu textů oslovil uznávaný fotograf Marek Bartoš.
Vzájemnou spolupráci jsme si vyzkoušeli na e-shopu povrch.store a zjistili jsme, že si rozumíme. Marek mi pak svěřil svůj srdcový projekt – přípravu textů pro svou agenturu Food Collective.
Díky perfektně připraveným a velmi podrobným podkladům jsem měla jasnou představu o tonalitě textu a pravidelné konzultace s klientem mi pomáhaly získat jistotu, že jednotlivé sekce webu chápeme oba stejně. Proces tvorby je něco, co s klientem vždy sdílím, proto se nikdy nestane, že byste ode mě dostali první verzi hotovou, naleštěnou a připravenou vystoupit před publikum. Abyste se s výsledkem práce copywritera mohli jako klient ztotožnit, je potřeba mu pořád trochu koukat pod ruce.
Marka jsem přiměla koukat mi pod ruce fakt často a věřím, že toto je cesta, jak klient může brát copy na webu víc jako svoje a míň jako od textaře.
Marku, děkuji!
Klient: Marek Bartoš & Food Collective
Design: Martin Poláček
Copywriting: Lucie Perlíková
Korektury: Veronika Králová