Zpět

Oliver Braun: Tvoříme krásno na památku

Textace nových webových stránek firmy Oliver Braun, která se věnuje uměleckému štukatérství, výzdobě interiérů a rozvoji tradičního řemesla.

„Zdravím, Lucie, dostala jsem na vás tip od známého. Potřebujeme texty na web. Už jsme měli dva pokusy s copywritery a ani jeden se bohužel netrefil do tonality.“

Když mě poprvé oslovila Lenka Záhorková z uměleckého štukatérství Oliver Braun, nebyla jsem ve zrovna výhodné startovací pozici a říkala si, že tohle bude asi náročný klient.

Proč ti předchozí dva neuspěli? A dokážu to já líp? 

Ale protože nemám ráda zbytečné crcání, líbilo se mi, že Lenka okamžitě vyložila karty na stůl. Pečlivě jsem si pročetla zadání a při první společné konverzaci zjistila, že existuje pět věcí, co můžeme udělat hned a z podkladů začít tvořit honosné texty, jaké si tento obor a jeho představitelé zaslouží.

  1. Změna osoby. Ze 3. osoby jednotného čísla („firma Oliver Braun se zaměřuje na obnovu…“) jsme přešli na 1. osobu množného čísla („Věnujeme se obnově…“).
  2. Přidaná hodnota. Bylo mi jasné, co dělají, ale chtěla jsem zdůraznit dlouhodobý přínos – pro budovu, pro společnost, pro další generace.
  3. Cílovka. Ke komu mluvíme? Kdo je ten člověk, který rozhodne o tom, že Oliver Braun je nejlepší firma na renovaci zámku?
  4. Analýza klíčových slov. Je super psát weby pro lidi, ale ještě lepší je psát weby pro lidi i pro roboty. Spojila jsem se se SEO specialistou Davidem Brennerem a začali jsme SEO analýzou a klíčovkou.
  5. Slogan. Každá firma potřebuje jednu větu, ve které je obsaženo vše. Jde o nejtěžší copywriterskou disciplínu, proto s ní při psaní webu vždy začínám, abych se na téma naladila, a vždy také končím, abych zužitkovala vše, co jsem se o klientovi naučila.

 

Minimální design, maximální copy

Když jsem viděla první náhled designu nových stránek, bylo mi okamžitě jasné, proč na kvalitních textech tolik lpí. Většinu pozornosti čtenáře webu na sebe obvykle strhne grafika, tady to však bylo jinak. Čistě copy-driven homepage pouze lehce doplňuje design vztahující se k tematice uměleckého štukatérství.

Začalo se mi to líbit čím dál víc. A s tím, jak jsem postupovala při tvorbě textů, jsem jen žasla nad fantasticky promyšlenou vizuální identitou od Kláry Plicové i nad klientem – LenkouOliverem.

 

Bez klienta to nejde

Nabízela jsem několik možných směrů textace, měla jsem hromadu otázek, pilovala jsem každé slovíčko a Lenka s Oliverem se mnou pravidelně diskutovali, rozebírali přínosy i úskalí různých variant a přicházeli s dalšími nápady, čímž významně přispěli k tomu, že texty mají přesně tu hloubku, které jsme chtěli dosáhnout. Jejich uvědomělý přístup mi potvrdil to, že pokud klient aktivně promlouvá do tvorby copywritera, vznikají texty, ze kterých mají radost obě strany.

 

Copy, nebo design? Co vzniká jako první?

Spoustu copywriterů vám řekne, že začínat designem je nesmysl a že copy má přednost proto, aby vytvořilo designu prostor pro to důležité. Někdy to tak skutečně může být, ale především je potřeba flexibilita obou specialistů. Aby byl designér ochotný přidat odstavec, tlačítko nebo celou stránku tam, kde si copywriter myslí, že to čtenář bude potřebovat, a aby copywriter respektoval nastavenou vizuální identitu. Mně design krásně sedl, takže jsem se snažila textově vytáhnout to, co mi našeptával obrázek.

 

Umělecké štukatérství

Námět připomínající vlnky na historických fasádách evokuje jemnost, čistotu a harmonii. Celý obor tak reprezentuje věta Půvab umění a poctivého řemesla v dokonalém souladu.

Výzdoby interiérů

Symbol čtvrtiny výseče kruhu připomíná architektonický nákres dveří a dveře také skvěle sedí k tematice interiérů, proto tento obor reprezentuje věta Krásno se skrývá uvnitř. Stačí otevřít dveře.

 

Akademie řemesel

Tvorba klenby patří k těm nejtěžším technikám, kterým se v uměleckém štukatérství můžete naučit. Klenby poskládané na sebe připomínají jednotlivé úrovně a jak říká Lenka „ze strany je schůdek, po kterém se dostaneš nahoru a ten schůdek je naše akademie.“ Proto jsme pro tyto řemeslné kurzy zvolili větu Klíčový posun vašich dovedností na vyšší úroveň.

 

Spektro ateliér

Oliver Braun vyčnívá nejen přístupem ke vzdělávání, ale nabídkou zázemí, které jinde umělcům mnohdy chybí. Ve společných prostorách se mohou umělci potkávat, navazovat zajímavé spolupráce, a tak symbol připomínající hvězdy doplňuje věta Příležitost zazářit v inspirativním prostředí komunity umělců.

Tvorba textů pro oliverbraun.cz patří k mým nejintenzivnějším copy zážitkům tohoto roku a mám velkou radost, jak s nápady a tématy značka nakládá napříč digitálním prostorem a sociálními sítěmi.

Ze srdce děkuji Lence a Oliverovi za důvěru a svojí milé korektorce Veronice za finální uhlazení. 🤍

 

klient: Oliver Braun
projektové vedení: Lenka Záhorková
web design: Klára Plicová
web programátor: Marie Svatoňová
fotografie: Tobias Groh
SEO: David Brenner
copywriting: Lucie Perlíková
korektury: Veronika Králová