Zpět

9 pozitivních signálů, že jednáte s dobrým copywriterem

Jak dobrého copywritera poznat? Zčásti pro to, co dělá. Ale i díky tomu, co nedělá.

Rozumím tomu, jakou nejistotu cítíte jako klient, když začínáte spolupracovat s někým, koho vůbec neznáte. A pokud jste z úplně jiného oboru, máte výběr ještě o trochu těžší. Jak dobrého copywritera poznat? Zčásti pro to, co dělá. Ale i díky tomu, co nedělá.

 

Co dobrý copywriter nikdy nedělá

 

  1. Nemůže vám vyhovět okamžitě
    Pokud je copywriter na volné noze skutečně dobrý, nemá volno ještě dneska. Má nasmlouvané zakázky na týden, dva i měsíc dopředu a dohodnutá klientská práce je pro něj na prvním místě. Samotné psaní mu pak zabere jen zlomek času. Tu největší část hodinové dotace totiž věnuje nápadům, hře se slovy, škrtání a přepisování. Ke svým textům se opakovaně vrací a upravuje je s odstupem času. Slogany a webové copy je potřeba vždy nechat uležet.
  2. Nenechá se odbýt odkazem na web
    A bude vás otravovat všetečnými otázkami. Po mailu, po telefonu. Kvalitního copywritera neumlčíte tím, že „máte přeci všechno info na webu“. Bude to chtít slyšet od vás. Kdo jste, co děláte, jak fungují vaše produkty, kdo si je kupuje a v čem jste lepší než ostatní. Když své klienty zpovídám, obvykle přijdu na to, že tu nejdůležitější informaci si nosí v hlavě.
  3. Neplní slepě úkoly
    Ale snaží se přijít na něco, co vám fakt pomůže. I kdyby to mělo znamenat, že vám tohleto rozmluví a do tamtoho kopne a vy se na něj za to budete zlobit. Pokud má copywriter tušení, že váš vysněný jazyk a tonalita je cesta do pekla, řekne vám to. Styl psaní, který si nastavíte, musí vyhovovat vám oběma. Potom společně uvidíte věci v dlouhodobém kontextu.
  4. Nepíše to pro vás
    Teda ne primárně. Píše to pro vaše zákazníky. Jejich jazykem a stručně tak akorát, aby to bylo srozumitelné a lehce se to četlo.
  5. Nefláká to
    Ti nejlepší copywriteři se vyznačují pedanterií, která nejvíc ztěžuje život jim samotným. Avšak jemná obsedantně kompulzivní porucha je u copywritera ku prospěchu. Projekty svých klientů si bere hodně osobně, takže na ně myslí, když ráno vstává, a večer s nimi usíná.
  6. Neúčtuje si za normostranu
    Kreativní text má svou hodnotu a jeho kvalita se odvíjí od množství času, které copywriter věnuje rešerši tématu, vymýšlení nápadů a jejich explikaci.
  7. Nespoléhá se na vlastní neomylnost
    Copywriter je zásobník psaného slova a zákaznicky orientovaný marketér. Ne akademická mluvnice češtiny. Musí umět psát gramaticky správně, to ano. Čeština však nabízí prostor pro chybu i ve větě holé. A proto má dobrý copywriter vždy svého dvorního korektora. Já mám Veroniku a bez ní už nepošlu ani dopis mámě.
  8. Není mu lhostejný osud jeho textů
    Zajímá se, jak jeho texty vypadají v grafice, na webu, v článku. Dotazuje se na výsledek své práce i po uzavření projektu. A pokud vidí, že by šlo něco vylepšit, navrhne jak a doporučí další specialisty.
  9. Nevozí se po konkurenci
    Právě naopak. Sleduje práci kolegů a dokáže ocenit pěkné texty, které sám nenapsal. Skvělí copywriteři drží při sobě a mají radost z každého pěkného, čtivého a srozumitelného webu, který vznikne.

 

Potřebujete nové texty?
Napište mi, můžu vám pomoct